TRIATON


Jag sitter och halvsover, så skulle jag råka slinta på tangentbordet och orden blir felstavade så kan jag faktiskt skylla på tröttheten.
Orsaken till min trötthet är väl ungefär att jag tagit mig igenom ett triatonlopp fast med ändrade grenar. Det började med en cykeltur från gymnasiet till Gränsö på en otroligt seg cykel. Där ute väntade klassen och n vandring på 1,3 mil som man måste vara med på eftersom det ingår i idrottskursen. Utklädda till skogsmullar kämpade vi på tappert i vårsolen och när det var ungefär en kilometer ville benen inte vara med och tänkte därmed lämna oss ensamma, men icke, vi höll dom på plats!
När väl de 1,3 milen avr avklarade var det bara att slänga sig upp på den cyklen som fortfatande var lika seg,och cykla tillbaka till gymnasiet. Därirfårn tog jag bussen hem och fick vandra de två kilometrna från busshållsplatsen hem till mig. Där dog jag ett tag på soffan innan jag var tvungen att kasta i mig lite mat och sen åka till stallet. Där befann jag mig i ett antal timmar och red en plågsam dressyerlektion på en superpigg Emil. Nu är mina ben pensionerade en vecka framåt.

Nog om det! Hörreni, vad tycker ni om lite sommar nu? Skulle ni tacka nej till det om jag frågade?

Sommarbild från 2008

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0