Mammas dag


Min dag kan kort sammanfattas som en skön hemmasöndag. För det är precis var det har varit. Jag vaknade i lagom tid och åt en god frukost och tog därefter en springtur.  Resten av förmiddagen spenderade jag med mamma och mormor på altanen och sedan satte jag och mina systrar igång att laga en trerätters morsdagsmiddag. Mumma. Efter middagen rullade jag upp till mitt rum och önskade att hela sommaren vore en hel och lång fest, då jag rotade fram mina sommarfavoritet i klänningsgarderoben och drömde mig bort för några ögonblick.
Men men, sommaren kommer invigas fint med togan som går av stapeln den 4 juni, alltså nästa fredag! Så himla fint!

Annars då? Jo för att sammanfatta helgen lite kan jag ju nämna att jag fick David som nattgäst här i fredags och igår va jag först inne i stan och sprang runt i regnet och spanade in alla snygga studenter som skulle på studentbal och efter det åkte jag hem till Nathalie där det stod tjejkväll på schemat. Hemma hos henne befann sig ett knippe helsköna brudar och massor av god mat. Jag älskar mat, det är verkligen min stora kärlek.
När vi hade tjockat oss lagom mycket bänkade vi oss framför tv,n och vi (eller i alla fall jag) konverterade till melodifestivalnördar. Men vadå, man lever en gång. Varför inte köra hårt medans man ändå kan? Favoriten blev Frankrikes bidrag "Allez ola olé" med Jessy Matador. Det blev en skön sommarkänsla inne i Nathalies vardagsrum och alla stog upp och dansade till låten, haha. Ta och lyssna in den och känn sommarkänslan! Men Tyskland blev en värdig vinnare med låten "Satellite" av 19-åringen Lena, låten är faktiskt bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0