monday, om jag orkade

Helt seriöst, så känner jag att jag skulle kunna somna vilken sekund som helst. Men nejnej, här ska det pluggas engelska, svenska och datorkunskap!
Min dag har varit helt okej, vi hade bara två lektioner och sedan drog jag och Amandan till lager för att leta hippiekläder till festen. Jag hängde sen hemma hos Amanda ett tag och vi gjorde det vi är bäst på, skratta sönder.
Mot kvällen åkte jag ner till stan och hade dansträning, och nu har jag precis kommit hem.

Det känns att det börjar bli höst på riktigt nu, och jag gillar det! Vädret växlar, och likaså gör mitt humör. Jag är jordens gladaste, jag är ledsen, jag skrattar och sjunger och gråter. Varför vet jag inte, men jag har lärt mig att det går över. Jag ångrar mig också, över misstag jag gjort, över min allra bästa vän, som en dag bestämde sig för att jag inte dög, och lämnade mig. Åt allt som försvunnit ur mitt liv som jag borde tagit bättre vara på medans jag kunde, och över hur allt förändras med tiden. Människor som från den ena dagen till den andra förändras bara för att "passa in". Jag blir så trött. Jag såg dig pås stan häromdagenn, jag hälsade, men du gick förbi. Och det var så tydligt, men jag lät dig vara. Jag ska inte tvinga dig till någonting du inte vill. Men trots allt var det inte jag som gjorde fel, det borde vara jag som skulle gömma mig och inte hälsa. Men istället är det du.
Jag har en slags panikänsla som växer inuti mig, plugget, göra bra ifrån sig och samtidigt hålla humöret uppe. Jag lyckas inte alltid, även fast jag vill.
Men jag ska ta tag i det, det har jag lovat. Någon man känt så väl kan bara inte förvinna utan en förklaring, och någon som fått mig att le ska inte behöva gömma sig för mig, och inte jag heller för den.
Jag skulle kunna skriva världens längsta inlägg, om jag orkade. Men, en annan dag kanske, och då ska jag absolut inte tvinga er att läsa det, det kommer bli allt för långt.

Take care, N

Kommentarer
Postat av: algovik

jag ger dig all min kärlek nora, det är du värd.

2009-09-14 @ 20:49:55
Postat av: lovisa gillsjö

hej du finaste av fina!!

du vet att jag alltid finns om du vill prata om något. håll modet uppe!! jag vet att du kan!!

all kärlek från mej till dej, du vackra!!

lovisa

2009-09-15 @ 19:32:11
Postat av: Moa

finns alltid, hoppas du vet det hjärtat,

för du är den skönaste snällaste finaste gulliaste omtänksammaste sötaste vackraste människa!

2009-09-16 @ 15:30:30
URL: http://mowva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0