höstmys



Det är onsdag idag. Och hela morgonen gick åt helvete. Jag glömde idrottsskorna och idrottsshortsen hemma, och  till råga på allt kom jag inrusandes två minuter innan idrottslektionen satte igång. Tur att Klara är så smart att dra med sig två par idrottsbycor, räddaren i nöden!
Resten av dagen har flytit på fin fint! Vi fick sluta två timmar tidigare eftersom våran datorkunskapslärare hade gått och blivit sjuk. Så sen dess har jag varit hemma och funnit ro. Eller innan dess fick jag kämpa mig hem från busshållsplatsen. 2 kilometer i kyla och med vind som jag trodde skylle lyfta upp ig till himeln gick det inte så himla snabbt, och sen plusar vi på en tung idrottsväska på det. Smack!
Nu har jag precis rotat fram läxböckerna och sitter framför brasan i TV-rummet. Det känns faktiskt riktigt mysigt. Höstmysigt liksom. Nyduschad, framför brasan med en kopp te... och läxböcker. Låter jn faktiskt inte sååå tokigt!

stay in school, N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0