söndag 091220


Tre tankar slog mig precis hårt i bakhuvudet!
tanke 1: Det är julafton, om bara fyra dagar!
tanke 2: det är lov om bara 2 dagar
tanke 3: det blir nog trots allt en vit jul, som jag längtat efter det!
Tycker mina tankar är väldigt bra och viktiga, tycker jag. Men alla behöver inte hålla med, det är lugnt.

Min söndag har varit fin. Jag vaknade för tidigt för att ta mig upp och städa mitt rum och någon gång vid halv tolv kom ett stycke pojkvän hit :). Han placerades i fotöljen medans jag fortsatte städa, krossa glas och allt möjligt. Vid ett tog vi tag i oss själva och åkte in till staden och plockade upp Amanda, Arvid och ett gäng pulkor. Sen styrde vi bilen mot Gunnebo och pulkabacken.  Vi kanske inte var så aktiva som man var när man var i 10-års åldern, men vad gör det om 20 år? När kylan blev för jobbig åkte vi tillbaka till stan och dukade upp med massa godsaker, filtar, sockor och film hemma hos amanda och fann ro ett tag innan det var dags att ta sig hemåt. Nu sitter jag här, och jag borde fortsätta städa rummet, men jag kommer inte så himla långr. Men snart, snartsnartsnart, ska jag ta tag i det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0